Saturday, July 19, 2008

translation of common words and sentences in swedish

Hello Hej
Good morning God morgon
Good evening God kväll
How are you? Hur màr du?
good/ bad bra/ dáligt
What is your name? Vad heter du?
My name is... Jag heter...
Nice to meet you. Trevligt att träffas.
I love you. Jag älskar dig
Thank you. Tack.
You are welcome Varságod
How old are you? Hur gammal är du?
I am hungry. Jag är hungrig
I am thirsty. Jag är törstig
I am tired. Jag är trött
I am vegetarian Jag är vegetarian
Where are you from? Vad kommer du frán?
Stop it! Sluta!
Walk! Gá!
I like... Jag gillar...
I don't like... Jag gillar inte...
One beer, please! En öl, tack!
Numerals  
one en
two tvá
three tre
four fyra
five fem
six sex
seven sju
eight átta
nine nio
ten tio
Colours  
red röd
blue blá
green grön
yellow gul
black svart
white vit
pink rosa
gray grá
brown brun
orange orange
violet lila
Other  
please snälla
water vatten
food mat
meat kött
vegetables grönsaker
fruit frukt
light/dark mörkt/ ljust
man/ woman man/ kvinna
boys/ girls pojke/ tjej
tea te
peace fred
war krig
school skola
pull/ push dra/ tryck
church kyrka
music musik
competition tävling
here/ there här/ där
up/ down upp/ ner
left/ right vänster/ höger
breakfast frukost
lunch lunch
dinner middag
young/ old ung/ gammal
friendship vänskap
train tág
bus buss
airplane flygplan
helicopter helikopter
kiss puss/ kyss
hug kram
toilet toalett
passport pass
custom gräns
Don't smoke! Rök inte!
police polis
fire fighters brandmän
sugar socker
salt salt
crazy galen
inside/ outside inne/ ute
I jag
you du
he/ she/ it han/ hon/ den
we vi
you ni
they de
   
   
   
   
   
   

No comments: